Wednesday, April 20, 2011

Manfaat Berpikir Positif dan Senyum

Posted by sang perempuan at 4/20/2011
Assalamualaikum..

Mari kita berfikir secara positif dan senyum selalu!!!

Kawan-kawan semua tau x or pernah rasa x klau kita selalu berfikiran positif badan kita akan sentiasa rasa sihat, cergas n x sakit2 pastu kepala pun sentiasa dapat berfikir n x der perkataan blank pun..sentiasa ader lampu-lampu..btol???btol??

Memang dengan berpikir positif urat-urat saraf kita menjadi tidak tegang, sehingga pikiran menjadi jernih, so senang tok wat keputusan pe2 pun. Selain berpikir positif, senyum juga sangat besar pengaruhnya tok diri kita tau. so pe kata klau anda dok2 depan pc tu, x salah untuk anda senyum..biarlah orang nk kata anda senyum sorang-sorang cam kerang busuk pun, asalkan dengan senyuman anda itu, anda akan rasa sgt2 sihat n hati rasa berbunga-bunga selalu.

Orang yang sedih pun boleh rasa gembira dengan senyum. Orang marah pun akan reda kalau tersenyum jek. Tp klau anda rasa susah sangat nk senyum, yola orang ngah x der mood tetiba disuruhnya senyum, mestilah rasa payah kan, jadi anda ader satu cara untuk dipaksekan tersenyum. Caranya anda cuba tarik ujung bibir anda seperti orang yang sedang tersenyum. so secara automatiknya anda akan tersenyum walaupun ngan paksa kan. Cara itu boleh terbukti boleh mengendorkan urat saraf yang tegang. so bila anda buat cara macam tu didepan cermin, anda pasti akan tersenyum sendiri bila tgk memek muka anda dan x perlu dah la nak tarik-tarik bibir tu lagi.. ;D

ok, senyum memang mudah n klau x boleh senyum, cara senyum pun saya da ajar..but persoalannya sekarang mudahkah kita untuk berpikir positif?
Aduh!Pertanyaan itu mesti terpandang-pandang sesama kamu siapa yang nak menjawab kan. Emm..senang cakap, kita citer macam ni la. Biasanya klau kita belum kenal seseorang itu, mudah kan untuk kita berfikiran positif??tapi cuba klau kita da kenal, ya ALLAH cam tu upanya prangai ko ekk!!ish2..mmg nmpk sgt der sikap negetif kat stu..aiishhh!susah la klau da camtu jadinya...

Yang lebih saya tidak suka tengok orang yang suka mengeluh. Sedikit-sedikit nak ngeluh. Padahal masalah kecik jek tapi mengeluhnya mak aiii!!mengalahkan macam orang der masalah negara...Klau jumpa orang camtu mesti uollss rasa cam nk lempang laju-laju je kan orang tu..x pun tok sopan skit dari lempang, kita bakor ajer!!!isshhh, klau uollss ada berdekatan ngan orang-orang yg mcm ni lah sikapnya, baik lah uollss blah cepat-cepat n menjauhnya dari anda dari itu manusia sebelum 'virus' nya merebak kat anda..klau da merebak, susah la gamoknya..

So, klau anda sentiasa berpikir positif dan senyum jek, hati uollss pun akan tenang kan, pikiran pun jernih n suci jek, saraf tidak tegang so automatiknyer x der la garis-garis penuaan di muka anda kan?anda pun akan muda je walau umur 40 dh.. n kerja pun jadi sangat-sangat baik.

okie2..tulis pun da panjang so mulai dari saat dan hari ini jom-jom kita berpikir positif dan senyum je slalu ekk..jgn tamak or kedekut tok senyum tau anda-anda semua..eh!!lagi satu jgn lupa syukur!hidup ni kita sentiasa kene bersyukur tau x kira la pe je masalah or dugaan yang datang tau!!!

ok tu je yang nk saya kongsikan..daaa!!

0 comments on "Manfaat Berpikir Positif dan Senyum"

 

Sang Perempuan Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal